1e week Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu 1e week Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

1e week Bali

Door: Martha en André

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

25 November 2014 | Indonesië, Bali

Vakantieverslag 1e week

Verslag d.d. 24 november 2014

Hallo allemaal. Vandaag even een eerste impressie vanaf Bali. We zitten hier nu precies een week. En om in mindfull-termen te spreken: we zijn bezig te landen. Afgelopen nacht de eerste tropische regenbui gehad. Vorig jaar is het dak van ons huis op bali gerenoveerd, dus het was even spannend of er toch nog ergens een lekkage zou optreden. Maar gelukkig, het is overal drooggebleven. Dat was niet het geval bij onze Moluks/Indische buren. De buurvrouw vroeg ons vanmorgen al waar de lokale klusjesman uithing. Die bleek dus druk bezig te zijn met de gevolgen van een lekkage in zijn eigen huis. Inmiddels schijnt de zon al weer uitbundig, zoals de hele afgelopen week. Het kan dan behoorlijk warm worden, boven de 30 graden.
Niet een temperatuur om je heel druk te gaan maken, wat ik helaas in het begin van de week wel heb gedaan, met alle gevolgen van dien. Ik was meteen de 1e dag van ons verblijf hier druk bezig gegaan in onze tuin. Die was inderdaad op bepaalde plekken aan wat onderhoud toe. Onze tuinhulp vertelde hierover dat net enkele weken geleden een verdwaalde stekelvarken (geen egeltje voor alle duidelijkheid) zich aan tal van planten in onze tuin tegoed heeft gedaan, net als trouwens in de tuin van onze andere (Nederlandse) buurman. Volgens de tuinman van de buurman was het zelfs een gecoördineerde actie van 3 varkens, maar met behulp van een aantal chemische middelen (vergif) is het gevaar inmiddels geweken. Hoedanook, ik was druk bezig in de tuin, kreeg ik een tak in mijn linkeroog, wel pijnlijk. Voelde op dat moment alsof ik een splinter in mijn oog had. Toch nog even doorgewerkt. Was ik bezig onder een andere boom die vergeven bleek te zijn van grote rode mieren. ik zat er onder. Ik wist niet hoe snel ik mijn kleren uit moest doen om onder de buitendouche te gaan staan. Ik was intussen al flink geprikt, met grote rode vlekken tot gevolg. Gelukkig had Martha een of ander wondermiddel, dus die rode plekken trokken al snel weer weg. Wijselijk besloot ik de rest van de dag en de daarop volgende dagen wat rustiger aan te doen.

Helaas is het daarna met mijn linkeroog wat minder goed gegaan. De eerste dagen leek de irritatie weg te trekken, maar vanaf vrijdagavond kreeg ik last van lichtflitsen in mijn linker ooghoek. Zaterdag hiermee meteen naar een goed bekend staand ziekenhuis in Kuta gegaan. Helaas geen oogarts aanwezig. Wel een jonge professioneel ogende arts die mij snel en adequaat onderzocht. Haar indruk, geen netvliesloslating of zo, wel kleine beschadigingen die medicinaal verholpen moeten kunnen worden. Dus ik ben nu al 2,5 dag ieder half uur aan het druppelen. Dan kom je helaas aan weinig andere dingen toe. Gelukkig hebben we de tijd. Eerst maar zien dat m'n oog weer op orde komt. Als het morgen nog niet beter is, dan moet ik terug komen en wordt alsnog een oogarts ingevlogen (figuurlijk dan). Bizar genoeg is Martha afgelopen oktober ook aan haar linkeroog geopereerd. Hopenlijk hoef ik niet de zelfde weg af te leggen.

Intussen al wel in ons vakantiehuis het nodige gedaan. Op zolder de strijd aangegaan met een andere natuurlijke vijand, nl. de houtmijt oftewel in het Indonesisch rayab. Vorig jaar moest als gevolg van de aktiviteiten van deze huisvriend zo'n beetje ons hele dak worden vervangen. En ja wel hoor, hij heeft onlangs weer een nieuwe aanval ingezet. Gelukkig waren we er nu op tijd bij, en konden we schade voorkomen door de hele zolder met een anti-rayab-middel te bespuiten. Moet wel elk jaar herhaald worden. Verder voor de komende paar maanden een scooter (100 cc of zo) gehuurd en al de nodige ritjes achter de rug. Blijft een heel plezierig vervoermiddel hier. Martha gaat zonder probleem achterop, maar houdt het verder net zo lief bij de fiets. Tot slot natuurlijk al de nodige contacten gelegd en kunnen onze vakantieplannen langzamerhand verder worden ingevuld. Hierover volgende keer meer. Hopenlijk dan zonder verdere gezondheidsperikelen.
Naast via andreenmartha.waarbenjij.nu zijn wij te bereiken via email: asmhaverkamp@hotmail.com

Groetjes van Martha en André uit Bali



  • 25 November 2014 - 09:36

    Ans:

    Goedemorgen Andre en Atha,

    Wat een verhaal. Uitkijken met je oog Andre. Kan me wel voorstellen dat je meteen aan de slag bent gegaan hoor. Zo'n heerlijke plek om te zijn.... Meteen weer mooi maken. Benieuwd naar het tovermiddeltje van Atha.. Tegen de mierensteken. Haha.
    Ben beetje jaloers hoor.... ;) Maar ben echt blij voor jullie. Geniet ervan en vast alwel geland en bevangen door dat heerlijke thuis-gevoel.
    Ik weer terug naar de orde van de dag in koud Nederland en wens jullie een mooie tijd toe.

    Groetjes,
    Ans

  • 25 November 2014 - 18:53

    Marriet :

    Is Bakkum niet wat relaxter ?
    Hi...

    Hoop dat oog snel goed komt

    En niet te veel in de tuin komen ..
    Vooral binnen bljjven
    Is veilig!

    (Effe plage hoor )

    Liefs mar

  • 26 November 2014 - 06:30

    Anita Mennen:

    Hi andre en Martha
    Nou wat een verhaal. Erg leuk om te lezen. Wel vervelend dat gedoe met je oog
    Maar hopen dat het snel goed komt. Kun je nog meer genieten. Vooral van je
    heerlijke scooters. Veel plezier samen
    Liefs

  • 26 November 2014 - 11:08

    Loes:

    Jeetjuh, doen jullie het wel rustig aan, jullie hebben nu juist alle tijd, dus hoeft niet inééns en of direct toch?
    Hop dat je oog geen verdere nadelige gevolgen zult hebben en gewoon pelan2 he, dit is Indonesia en geen Nederland. Ook zowel o de scooter als op de fiets goed blijven uitkijken. Groeten van Mam, Ton en Loes

  • 26 November 2014 - 20:02

    Henk Joling:

    Nou Andre en Martha alweer veel dingen meegemaakt de 1e week. Bij de BHV hebben we geleerd eerst goed kijken en zorgen voor je eigen veiligheid en daarna aktie ondernemen.
    Dus Andre hou je daar nu maar aan.
    Verder heel veel plezier op Bali en let op je gezondheid.

    Groetjes van Henk

  • 27 November 2014 - 15:16

    Eline:

    Jeetje, jullie moeten wel zuinig zijn op jullie ogen hoor. Er moet vast nog heel wat van de wereld bekeken worden. Gisteren kwam de Sint op visite bij WPB. Ruben vond het een stuk spannender dan vorig jaar en heeft heerlijk van de pepernoten gesnoept. Veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre en Martha

Actief sinds 02 Juni 2008
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 50074

Voorgaande reizen:

20 December 2017 - 09 Januari 2018

Verslag reis Ambon / Banda - dec 2017 / jan 2018

15 Januari 2017 - 09 Februari 2017

Bezoek aan Ambon en Papua - 2017

16 November 2014 - 13 April 2014

Sabbatical 2014/2015

21 Juni 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: