Afsluiting - Reisverslag uit Nieuw-Zwinderen, Nederland van Andre en Martha - WaarBenJij.nu Afsluiting - Reisverslag uit Nieuw-Zwinderen, Nederland van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

Afsluiting

Door: Andre en martha

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

17 April 2015 | Nederland, Nieuw-Zwinderen

Afsluiting

Beste lezer,

Ter afsluiting van onze weblog dit laatste verslag, geschreven vanuit Nederland. Want we zijn inmiddels al weer 4 dagen terug. Het voelt eigenlijk alweer veel langer, zo snel zit je weer in de Nederlandse mallemolen. Toch nog even een terugblik op de laatste 2 weken van ons 5 maanden durende verblijf in het verre oosten. De 1e week hebben we vooral besteed aan nog wat klusjes aan het huis. Verder afscheid genomen van de school waar ik in de maand februari een aantal proeflessen Engels heb gegeven. Het was erg leuk om te doen en het is de bedoeling dat dit een vervolg krijgt. Verder alvast de nodige souveniertjes gekocht voor het thuisfront. In de 2e week arriveerde onze zoon Silas met zijn vriendin Danielle. Voor Danielle een 1e kennismaking met Indonesië. De scooter werd al snel door hun beiden geannexeerd. Even een tegenslag op hun 2e dag op Bali toen een tasjesdief er met de tas van Danielle vandoor ging. Een pas aangeschafte camera verwisselde op deze manier van eigenaar. Gelukkig geen andere waardevolle spullen kwijtgeraakt.

De dag erna zijn we met z'n vieren met de auto van de buurman naar Ubud gereden. Gelukkig was het een stuk minder druk dan in december toen we er 5 uur over deden. Nu zaten we binnen 2 uur in onze hotelkamer met uitzicht op de sawahvelden. Op de 1e dag het beroemde monkeyforest bezocht en 's avonds een barong dansvoorstelling bijgewoond. Op de 2e dag een wandeling door de sawahvelden gemaakt en 's middags nog het museum Puri Lukisan bezocht (althans martha en ik, want de jeugd gaf de voorkeur aan een duik in het zwembad). Daarna teruggereden naar Jimbaran voor onze laatste 2 dagen op Bali.

Op de een na laatste dag nog een kleine financiële strop. Ons toilet raakte verstopt en in de haast om dit in orde te laten maken heb ik me toch wat laten afzetten. In ieder geval 2 x meer betaald dan eigenlijk nodig was geweest. Om mijn onvrede hierover een beetje te vergeten, liet ik me 's middags knippen in de plaatselijke kapsalon. Dit gaat altijd gepaard met een heerlijke hoofdmassage, heel plezierig allemaal. Toen ik na afloop in de spiegel keek schrok ik alleen wel wat van de hoeveelheid haar die ik was kwijtgeraakt. Ik ben nog nooit zo kaal geweest, heel confronterend.

De laatste avond hebben we met z'n vieren vis gegeten aan het strand van Jimbaran. Altijd een heel sfeervol gebeuren met alle lichtjes om ons heen. En daarmee was onze vakantiereis echt op haar einde gekomen. De volgende dag (zondag) was het inpakken geblazen en werden we daarna door Silas, Danielle en de buurman naar het vliegveld gebracht. En na een voorspoedige terugvlucht proberen we de draad in Nederland weer op te pakken. Zoals gezegd komen er meteen 1001 dingen op je af, dus veel tijd om te mijmeren over de afgelopen 5 maanden hebben we nu nog niet gehad. Maar dat komt nog wel en dan kunnen we eigenlijk alleen maar gelukkig en tevreden zijn met wat we hebben kunnen zien en hebben gedaan.

Jullie allemaal bedankt voor het lezen,
Groetjes,
Martha en André

  • 17 April 2015 - 12:38

    Gerlinde:

    Wat jammer dat jullie reis erop zit! Ik heb genoten van de verhalen :)
    Probeer lekker na te genieten!
    groetjes Gerlinde

  • 17 April 2015 - 13:08

    Wim:

    Hoi Martha en Andre,

    Bedankt voor jullie verhalen, heb het met veel plezier gelezen.

    groetjes,

    Wim

  • 19 April 2015 - 19:31

    Hiekje Hofstra:

    Wat is de tijd om gevlogen, prachtige avonturen beleefd. Nu weer in het voorjaar van Nederland geen verkeerd seisoen. Ik heb genote van jullie belevenissen.

  • 20 April 2015 - 12:26

    Hanneke Ehrhardt:

    Hoi Andre en Martha,
    Wat hebben jullie een fijne reis gehad. Het was plezierig jullie verhalen te lezen.
    groet
    Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre en Martha

Actief sinds 02 Juni 2008
Verslag gelezen: 1228
Totaal aantal bezoekers 50086

Voorgaande reizen:

20 December 2017 - 09 Januari 2018

Verslag reis Ambon / Banda - dec 2017 / jan 2018

15 Januari 2017 - 09 Februari 2017

Bezoek aan Ambon en Papua - 2017

16 November 2014 - 13 April 2014

Sabbatical 2014/2015

21 Juni 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: