Vakantieverslag 8e week Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu Vakantieverslag 8e week Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

Vakantieverslag 8e week Bali

Door: Martha en André

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

17 Januari 2015 | Indonesië, Bali

Vakantieverslag 8e week Bali

Even weer een verslagje vanuit zonnig Bali. Een kort verslag dit keer, want we zitten even in een fase dat er eigenlijk niet zo veel te melden valt, behalve dan het nog steeds goed met ons gaat. Na een periode dat het toch wel regelmatig flink regende, nu weer een aantal prachtige zonnige dagen. Het is dan goed toeven, zelfs gewoon thuis in de eigen tuin. De bloezem aan de struiken en bomen is door de regen weliswaar wat minder uitbundig dan een aantal maanden geleden, maar daartegenover nu weer heel veel vlinders, klein, groot, fel gekleurd of glanzend zwart. Prachtig om naar te kijken.
Het bombardement van de mango's is inmiddels achter de rug, af en toe valt er nog een, maar dat zijn echt de laatste. We hebben er heerlijk van gesmuld. De laatste weken een beetje druk geweest (maar wat heet druk) met de zwerfhonden in onze wijk. Het werden er langzamerhand steeds meer en hoewel ze naar de wijkbewoners toe niet agressief zijn, begon het aanhoudend geblaf toch wel storend te worden. Er wordt ook veel onderling gevochten. Met een aantal wijkbewoners het probleem uitgebreide besproken. Even leek de oplossing zich als vanzelf aan te dienen, toen de hond (type pitbull) van een van onze Indonesische wijkbewoners uit de eigen tuin ontsnapte en in zijn eentje de hele groep zwerfhonden te lijf ging, met als gevolg dat de roedel met de staart tussen de poten een veilig heenkomen zocht. We juichten echter te vroeg, want de eigenaresse bleek de hond helemaal niet in de hand te hebben, en de hond was niet voornemens zijn vrijheid en alleenheerschappij zomaar op te geven en werd daarmee zelf een soort van ongeleid projectiel in de straat. Toen hij vervolgens uitgebreid in onze tuin zijn behoefte ging doen, zagen we wel in dat in dit geval het medicijn erger is dan de kwaal. Bovendien, niet lang nadat de hond zich toch weer had laten insluiten, lieten de eerste zwerfhonden zich al weer voorzichtig zien. Er is echter inmiddels contact gelegd met een Balinese organisatie die zich bezig houdt met de opvang van zwerfhonden, dus een oplossing lijkt hiermee toch in zicht te komen. Wordt vervolgd.
Verder geen bijzondere dingen gebeurd. De afgelopen week tijd genomen voor een bezoek aan enkele musea (museum Pasifica in Nusa Dua en museum Le mayeur in Sanur). Allebei zeer de moeite waard, hoewel de schilderijen van Le Mayeur wel erg zijn aangetast door het klimaat en de tand des tijds. Maar de werken uit zijn laatste jaren zijn nog prachtig. Verder enkele strand- en shopdagen en nog enkele kennissen bezocht in Den Pasar en Sanur. Verder nog weer oriënterende gesprekken gevoerd met betrekking tot eventueel vrijwilligerswerk, maar w.s wordt dit pas bij een volgend verblijf op Bali, later dit jaar, concreet. Intussen wel weer begonnen met gitaarspelen, had ik al weer enkele jaren niet gedaan. Maar wat is er mooier dan 's avonds op je veranda Bob Dylan te spelen, weliswaar nu nog regelmatig onderbroken door hondengeblaf, maar allah. Zijn trouwens bezig met de voorbereiding van onze trip naar Ambon en Java. We vliegen eerst op 22 januari richting Ambon voor een verblijf van 2 weken aldaar. Volgende reisimpressie derhalve vanuit Ambon manise.
Groetjes, Martha en André

• 18 Januari 2015 - 13:17

Ans:

Wat lijkt het me zalig om daar gewoon lekker niets te doen.... Gewoon lekker thuis zijn. Zalig! Over een paar dagen alweer naar Ambon. Wat een heerlijk leven hebben jullie! Ik kan niet wachten tot m'n pensioen.
    Moet lachen om jullie verhaal van de mango-regen en zag voor me: tuinhek open en de honden langs laten komen..... Die worden bekogeld door mango's.... Vervolgens oppakken in een busje laden en naar de honden opvang brengen elders op Bali.

• 18 Januari 2015 - 13:22

Ans:

-raar.... Halver berichtje staat er niet op....-
    In elk geval wens ik jullie nog een paar mooie dagen op Bali, goede reis naar Ambion met een mooie tijd aldaar en geniet!!!!!

Amatoo,
    Ans

• 20 Januari 2015 - 01:23

Leo En Anjo:

Veilige vlucht naar Ambon en een warm weerzien met familie!

• 20 Januari 2015 - 20:08

Geertje:

Hoi allebei,
    Wat een kleurige impressie weer van het leven daar! Ik stap juist weer op de schaats, het is hier lekker koud. Wat een verschil. Mango's hebben wij ook al niet. Hebben jullie mangochutney gemaakt?
    Geniet ervan!

• 20 Januari 2015 - 20:08

Geertje:

Hoi allebei,
    Geniet ervan!

• 21 Januari 2015 - 20:58

Eline:

Lekker tokkele op de veranda, klinkt goed al klinkt het vast miet altijd eveb goed. ;-)
    Misschien een bandje met de buurtbewoners oprichten? Prachtig verhaal weer, geniet!