Bericht vanuit Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu Bericht vanuit Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit Darwin

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

20 November 2008 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,
Hier even een kort berichtje van ons, dit keer vanuit Darwin. Met andere woorden, we hebben na 5 maanden afscheid genomen van Indonesie, om aan onze Australiereis te beginnen. We zijn gisteravond om 21.15 uur vanuit Bali weggevlogen en na 2,5 uur in Darwin aangekomen. Er is hier wel een tijdsverschil met Bali van 1,5 uur, dus het was inmiddels al behoorlijk laat geworden. Vervolgens hadden we wat oponhthoud op het vliegveld hier, want we hadden uiteraard allerlei etenswaar bij ons en dat hadden we eigenlijk moeten opgeven. Vervolgens werden we door zo'n soort van narcoticahond gesnapt (hij rook de appels in onze handbagage), en toen moest al onze bagage onderzocht worden. En toen kwam er nog veel meer etenswaar aan het daglicht. We kwamen met een ernstige reprimande met de schrik vrij, maar al met al was het zo'n 02.30 dat we in onze losmen aankwamen. Vanmorgen maar even een beetje uitgeslapen en nu zijn we bezig met een rondwandeling door Darwin. Hoewel slechts 2,5 uur vliegen verwijderd van Indonesie, kom je wel even in een andere wereld terecht. Niet wat betreft temperatuur, want het is hier net zo warm, zo niet warmer, als op Bali. Maar het is een volledig Westers straatbeeld. Geen herrie, huisvuil, geclaxoneer, straatverkopers etc.etc.. het is hier rustig, clean, maar wel erg duur in vergelijking met Indonesie. Wel veel backpackers. We blijven hier nog 2 nachten. Morgen hebben we een tour gepland naar een natuurpark (Kakadu) + een boottocht over de Yellow Water. Als het goed is krijgen we daar wel wat krokodillen te zien. Zaterdagochtend nemen we de trein richting Alice Springs, middenin de outback van Australie. Onze laatste week in Indonesie was trouwens rustig verlopen. Martha was een paar dagen wat grieperig, dus we hebben het maar even rustig aan gedaan. Het werd ook op Bali steeds warmer, met afwisselend zon en dreigende luchten. Het regenseizoen komt eraan. Gistermiddag nog even een laatste motortochtje gemaakt naar het uiterste zuidpunt van Bali, de zgn. Bali-klif. een mooi strand, maar door de hoge golven ongechikt om te snorkelen of te zwemmen. Wel daar bij toeval een grot binnengelopen, die vol zat met vleermuizen. Toch wel bijzonder, om daar zomaar tegenaan te lopen. Toen we thuis kwamen, stonden Elly en Udet al op ons te wachten om ons gedag te zeggen. Gezamenlijk nog even de restjes opgegeten en afscheid genomen. We komen in december nog wel 2 dagen op Bali terug, maar dan zijn we eigenlijk al met onze terugreis bezig. Het is toch wel erg snel gegaan deze 5 maanden. O.K., dat was het even voor dit moment. Onze volgende bericht w.s. vanuit Alice Springs, met onze 1e reisverhalen vanuit Australie.
Groetjes van Martha en Andre

• 20 November 2008 - 09:59

Fiona:

Hoi beiden,

Dat was even schrikken bij de douane,hadden jullie eigelijk moeten weten,gelukkig is het goed gegaan.Ik wens jullie beiden heel veel plezier in Australie.

amatoo Fioon

• 21 November 2008 - 13:41

Loes:

Tsjonge jonge jonge...jullie kunnen het echt niet laten. Er zit altijd wel etenswaren in jullie tassen of wat dan ook, zelfs in Nederland. Men is uiteraard bang voor eventuele smokkel van drugs. Logisch, het deed me denken aan 1980 in Maleisie, toen werd ik ook helemaal grondig onderzocht. Maar toen dacht men dat ik een junk was. Korte haren, aparte kleding (toen een trend), maar voor daar denkt men, dat is typisch een type die vast iets smokkelt. Nou nee dus.

Ik ben erg benieuwd naar Australie dus ook straks naar jullie verhalen en foto's.
    Hier is het regenachtig weer. Er was al een beetje natte sneeuw gevallen, maar in het weekend zou het nog kouder worden. Daar hebben jullie in iedere geval nergens last van. In ieder geval veel plezier. O jah, voordat ik het vergeet, Lien Telusa (ex van Tupi) is overleden ana longkanker. Groet van Ton Mama en Loes :-)

• 22 November 2008 - 19:12

Nora:

Alabama...masa smokkel mekanan masuk Australie...Hahaaiii. Jaja, zo zie je maar weer dat jullie snoepgedrag in bepaalde landen als 'crimineel'
    kan worden aangemerkt. Veel reisplezier in Australie. Groetjes Nora en pablo

• 24 November 2008 - 12:01

Ans:

Haha... wat een gedoe met dat eten. Ik had dropjes in mijn koffer, maar gooide keurig ander etenswaar in de container aldaar... dropjes dus lekker meegesmokkeld.
    Alice Spring..wow.. ben benieuwd hoe jullie het vinden. Ik hebe er genoten, vooral van het rode zand.
    Na het lezen van jullie verhaal krijg ik weer heimwee naar dat prachtige land, maar tja, het werk wacht he.
    Genieten jullie nog maar lekker van al het moois om jullie heen en vooral ook het schitterende weer. Hier is het niet te harden.
    Dus doe maar dikke kleren aan, 10 sjaals, extra sokken en tjelana bottel (schrijf je dat zo?)
    Nou luitjes GENIET!!!!!

Groetjes van Ans.

• 24 November 2008 - 14:28

Hanoch:

Hee, Atta en Andre,

Gossie, het is nu pas gelukt dat ik/we resiverhalen van jullie kunnen lezen. Dta wordt de komende tijd echt teruglezen en oogstwaarschijnlijk genieten en op de hoogte kmen van al jullie belevenissen. Nog gefeliciteerd met je jaardag, beter laat dan noit met je maar denken. Afgelopen zatedag was ik even in het norden en ook naar Groningen. Silas ontmoet, gepraat gegeten, gedronken en weer terug naar Amsterdam. Met ons in Amsterdam gaat het goed, maar de komende tijd zullen we jullie ook over het een en ander hier op d ehogte houden. Veel plezier in het and van de Aboriginals!!!Hanoch

• 27 November 2008 - 01:28

Marcel En Eline :

Hallo A en M !! Leuk om te lezen hoe t jullie in Australie vergaat, maar dat jullie nu net weer door een narcoticahond gesnapt moeten worden....hahaaa. Australie is vast geweldig. Geniet ervan. Wij zijn nog 2 nachten in Mexico en dan zit het erop. Veel plezier in Australie. Groetjes Marcel en Eline

• 27 November 2008 - 12:13

Corrie:

Hallo Andre en Martha,
    Even de hartelijke groetjes naar jullie, ook hier vliegt de tijd al wordt er volgens mij reikhalzend uitgezien naar de terugkomst van Andre bij het WI blok maar dat is iets waar je niet stil bij hoeft te staan. Een hele mooie tijd in Australie toegewenst.
    Groet Corrie