Bericht vanuit Grampians National Park - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu Bericht vanuit Grampians National Park - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit Grampians National Park

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

09 December 2008 | Australië, Halls Gap

Hallo allemaal,
Het is alweer een dag of 10 geleden sinds ons laatste bericht, dus hoog tijd om weer iets van ons te laten horen. De dagen vliegen voorbij, zeker nu we in een camper door Zuid-Australie reizen. We zijn 2 dagen geleden aangekomen in Grampians National Park, een prachtig wandelgebied, en voordat we weer verder reizen even voor jullie een verslagje van de afgelopen 10 dagen. Het laatste bericht was nog vanuit Adelaide, aan de vooravond van onze 2-daagse tour naar Kangaroo-eiland. We werden zaterdagochtend al om 06.00 uur opgehaald en naar de veer gebracht. Bij aankomst op Kangaroo-eiland maakten we kennis met de groep en we bleken toch wel tot de veteranen van het gezelschap te behoren. In 2 dagen tijd hebben we in een flink tempo het hele eiland bekeken, en ondanks dat we in principe niet zo van die georganiseerde reizen houden, was het echt de moeite waard. Veel dieren gezien, zoals kangaroe's, wallibi's, zeeleeuwen, zeehonden, kuala's, pelikanen etc. Maar ook een aantal hele bijzondere plekken, zoals de remarkable rocks (zo heet de plek, en het bestaat inderdaad uit een bizarre rotsformatie). Zondagavond zijn we in Adelaide teruggekeerd en moesten we ons voorbereiden op de rondreis met de camper. Ik kwam tot de ontdekking dat ik mijn Nederlandse rijbewijs in Bali had laten liggen, dus allerlei rampscenario's speelden al door mijn hoofd. Gelukkig had ik mijn internationale rijbewijs wel bij me en dat bleek genoeg te zijn. Maandagochtend zijn we afgereisd. Even weer wennen, voor het eerst in een half jaar weer achter het stuur (dat hier aan de rechterkant zit), maar met links rijden had ik na een half jaar Indonesie geen moeite mee. De 1e dag eerst nog even naar het strand van Adelaide, maar de volgende dag zijn we naar de Barossa-vallei gereden, bekend om de druiventeelt en wijnen. De volgende dag via de Adelaide Hills naar Port Elliot aan de Zuidkust gereden, vanwaaruit vaak walvissen te zien zijn, alleen jammergenoeg niet in deze tijd van het jaar. Het is hier nu bijna zomer, maar het weer valt nog een beetje tegen. Het was wat bewolkt en ook fris en de zon liet zich slechts af en toe zien. Van Port Eliot zijn we om het Alexandria meer gereden richting Coorong National Park. Onderweg weer veel pelikanen gezien. Ook even van de weg afgeweken om een Aborignal-dorp te bezoeken. Dit is het gebied van de Ngarrindjeri-stam. Het dorp zelf zag er wat uitgestorven uit, maar misschien was iedereen wel aan het werk. Op zoek naar een overnachtingsplek kwamen we bij toeval uit bij een educatief centrum, gerund door Aboriginals van de Ngarrindjeri, waar we gastvrij werden ontvangen en ook konden overnachten. In dit centrum was ook een zeer goed gedocumenteerd museum, dus we zijn echt veel wijzer geworden van het wel en wee van de Aboriginals in Australie. De volgende dag (vrijdag) weer doorgereden naar Mount Gambier, bekend om zijn kratermeren. Zaterdag weer naar het Noorden gereden richting Naracoorte. Onderweg weer door een wijnstreek gereden en de bekende grotten van Naracoorte bezocht, bekend van archeologische vondsten (fossielen van reuze-kangaroe's en zo). Gelukkig begon het weer weer een beetje op te klaren, want de volgende dagen wilden we gaan wandelen in Grampaians National Park. En dat hebben we dus gedaan. Echt een prachtig gebied, bergachtig, veel mooie uitzichten. Ook veel kangaroe's gezien, helaas ook soms dood langs de weg (aangereden). Vanacht niet op een camping gestaan, maar op een kampeerplaats in het park zelf. Weliswaar zonder water en electriciteit, maar heel rustig! Vandaag rijden we weer terug naar de Zuidkust, richting Port Fairy. Vandaaruit willen we de bekende Great Ocean Road gaan rijden, richting Melbourne. Ik denk dat we daar donderdag aankomen, en dan zijn we al weer op de helft van onze campertocht richting Sidney. O.K., jullie zijn weer een beetje op de hoogte van ons doen en laten. Het gaat nog steeds prima met ons, groetjes en tot mails,
Martha en Andre

• 10 December 2008 - 11:55

Geertje:

Ha Andre en Martha!

Het was weer even geleden dat ik op jullie site had gekeken, toen waren jullie nog aan het duiken. Nu dus lekker aan het cruisen door Australie, dat spreekt mij ook wel aan. Maar dat kan ik van jullie hele reis wel zeggen. Zo kun je in een half jaar tenminste echt wat van de wereld zien! Nog een fijne tijd, het zal er wel bijna op zitten.
    Tot ziens en liefs Geertje

• 10 December 2008 - 13:32

Silas:

Aaah wat leuk ja!
    Veel plezier nog daar aan de andere kant van de wereld!
    grt. Silas

• 13 December 2008 - 20:54

Loes:

Tsjonge jonge...jij Ata moet inmiddels wel erg sterk zijn geworden. dat je grote rotsblok op je kan krijgen. Andre kon die rots zeker niet wegrollen he? Maarruh....leuk die 2 foto's, erg stoer hoor!!!!

• 17 December 2008 - 15:55

Eline:

Hallo,
    Wat een grappige foto van die rots! Australie is nu dus niet zo bloody hot? Jullie komen toch volgende week alweer thuis (thuis als in Nederland) ? Veel plezier nog en extra genieten die laatste week.
    Groetjes Eline

• 17 December 2008 - 16:31

Corrie:

Heeej Andre, wat een conditie heb jij gekregen door dat reizen en Martha een stoere vent.
    Volgens mij zet jij ons op het verkeerde been met die stoere foto. Was er ook geen spetterende foto van jullie met champagne??
    Hartelijke groetjes en nog veel plezier