Bericht uit Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu Bericht uit Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

Bericht uit Bali

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

03 Augustus 2008 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal,
Hier weer een berichtje uit Bali (ik ben inmiddels de tel kwijt). Opnieuw is er een enerverende week verstreken. We hebben 2 mooie wandelingen gemaakt. Op zondag een wandeling langs de westkust op loopafstand van ons huis. Heel rotsachtig met tussen de rotsen prachtige ongerepte strandjes. Zo dichtbij en toch zo stil. We kwamen uiteindelijk uit bij Jimbaran, waar we ons wederom bij een ondergaande zon op het strand vis hebben gegeten. Dinsdag hebben we weer gewandeld in de omgeving van Ubud. Weer een fantastisch mooie wandeling langs een rivier en natuurlijk weer de sawahvelden. Ik heb trouwens al 3 x een slang gezien., van groot tot klein. Toch wel bijzonder. Verder stond de week in het teken van het verkrijgen van een motorrijbewijs, zodat we ons wat makkelijker kunnen verplaatsen en niet aldoor een taxi hoeven te nemen. We moesten uiteindelijk hiervoor 3 x naar Den Pasar. De 1e keer hadden we niet alle benodigde papieren. De 2e keer was het politiebureau gesloten vanwege een feestdag. De 3e keer uiteindelijk succes. We moesten wel langs zo'n 10 loketten, waarbij het nodige geld moest worden geschoven (niet altijd even duidelijk waarvoor). Tot slot een theorie-examen. Terwijl naast mij een Fransman zich hopeloos zat op te winden over de in het Engels gestelde vragen, werd ik door de dienstdoende agent (natuurlijk ook tegen betaling) een beetje geholpen en zo kon ik met met maar 3 fout ook dit onderdeel succesvol afsluiten. Inmiddels dus in het bezit van een 125 cc scootertje, waarmee we onze 1e rit al hebben gemaakt. We kregen uiteraard meteen een lekke band, want het materiaal is niet altijd 100%. Gelukkig gebeurde het net voor de deur van een motorzaakje, dus we konden binnen 10 minuten al weer onze tocht voortzetten. We hadden die dag een afspraak met college Janine en haar vriend Merlijn, net terug uit Ambon. Een hele leuke ontmoeting, waarbij we meteen de omgeving hebben afgestruind naar een geschikte duikschool voor een 3-daagse open-water duikcursus waar Merlijn en ik aan gaan meedoen. Janine duikt gewoon mee, want die heeft al een duikcertificaat. Dat gaat morgen (maandag) dus van start en dat wordt weer echt kicken. Veel koraal, veel vis, een kraakheldere zee en de 3e dag duiken we al naar een scheepswrak op geloof ik 20 meter diepte.
Nou jullie horen wel hoe dat allemaal is verlopen. Op dit moment maar weer even het allerbeste vanuit Bali.
groetjes, Martha en Andre

• 03 Augustus 2008 - 17:01

Loes:

De wandelschoenen zullen aan het eind van jullie reis wel totaal versleten zijn. Maruh...een motorrijbewijs is niet slecht, want dan ben je beter mobieler en toch veel sneller op bepaalde plaatsen dan zelfs met een auto.... Ik ben benieuwd met het duiken en gaat Ata niet meeduiken????? Ahummmm

• 04 Augustus 2008 - 08:24

Eline:

Dat ziet er goed uit op de motor! Doe je Janine en Merlijn ook de groeten van mij? Wat een geweldig leuke dingen doen jullie daar toch. Succes met duiken, pas maar op met Balinese spitssnuit haaien. ;-)

• 06 Augustus 2008 - 09:23

Armand:

Hallo,

Fijn dat het jullie het leuk daar hebben en gelijk een lekke band HAAHAHAHA.
    Hier zitten we ook niet stil, ik en oom Anis hebben mijn moeders schuur helemaal aangepakt, oude kasten eruit gereedschap aan de muur gehangen, en alle stoeptegels gaan uit de achtertuin, en mijn moeder wil alle tegels nieuw aan laten leggen.

Groetjes Armand.

• 06 Augustus 2008 - 20:05

Dorine:

Ha Andre en Martha,

Door drukte en vakantie had ik de berichten nog niet gelezen, maar nu de schade ruimschoots ingehaald. Wat een mooie ervaringen ! Jullie halen er echt voor de volle 100% uit wat er in zit. Is dit jullie eerste lange periode op Bali? Het lijkt of alles ook dichtbij nieuw voor jullie is. wij hebben ook een hele leuke vakantie in Spanje gehad met veel lopen, zwemmen, varen in zee, bergen, meren en hoge golven. Groetjes en veel plezier met het vervolg.
    Dorine

• 07 Augustus 2008 - 05:57

Nora:

Toengana... jullie lijken wel laurel en hardy op die motor...hahaaiii. Wel gaaf om een eigen vervoersmiddel te hebben, zo kunnen jullie zelf op avontuur uit. Verder alles goed met jullie en hoe staat het met het onderhoud van het huis. Schiet dat ook op? De groeten aan Ram, zijn vrouw, Audet, Ellie en zoon.

• 18 Augustus 2008 - 12:44

Marcel:

Ik moet even zeggen dat die foto van jullie op de motor he-le-ma-al te gek is. Cool motortje !