Bericht uit Kalibukbuk - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu Bericht uit Kalibukbuk - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

Bericht uit Kalibukbuk

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

18 Augustus 2008 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal,
Hier weer even een berichtje vanuit Bali, dit keer vanuit Kalibukbuk. Dit internetverbinding is hier niet echt lekker, dus ik maak het niet te lang. Allereerst gaat het nog prima met ons. We hebben een druk weekje achter de rug met de renovatie van onze vakantiewoning. Om hier even van bij te komen bivakkeren we nu even een paar dagen aan de Noordkust van Bali (Lovinabeach). Om even met de renovatie te beginnen. Er wordt sinds afgelopen maandag aan het huis gewerkt. Eerst kwam de schilder om de oude verflaag af te krabben, met de hand. Dat schoot niet echt op, in 2 dagen ongeveer 3 m2 of zo. Dus ik vroeg of ze hiervoor geen machines hebben en prompt kwam hij de volgende dag met een schuurmachine aanzetten en de volgende dag kwam ook een kameraad mee, ook al met een schuurapparaat, dus de rest van de week zaten we in de herrie en in stofwolken gehuld. Had ik maar niets gezegd. Sinds dinsdag ook nog een bouwploeg erbij die het dak flink aanpakt. Ik moet zeggen, er wordt hard gewerkt. Ze beginnen om 7.15 en werken door tot zo'n 17.30 uur. Dit is heel wat anders dan dat ik tot nu toe van de Indonesische ambtenarij heb gezien. Wij voorzien de mensen 2 x per dag van koffie/thee met koek, en op het einde van de dag van een mok Bakso. Tussendoor veel water, sigaretten en snoep. Zaterdag is de bouwploeg i.v.m. allerlei feestdagen even met de werkzaamheden gestopt en wij waren eigenlijk ook wel weer even toe aan wat frisse lucht, dus zijn we naar de Noordkust afgereist en hebben daar een hotelletje genomen. Eigenlijk waren we van plan om morgen weer terug te reizen naar Jimbaran, maar het bevalt hier eigenlijk ook wel erg goed, dus misschien plakken we er nog wel een dagje aan vast. Vanmorgen hebben we hier dolfijnen gespot. Het was wel erg vroeg (06.00 uur), maar met zonsopgang erbij was het een mooi begin van de dag. Veel dolfijnen gezien, ook veel boten trouwens. Daarna een motor gehuurd en getoerd hier in de buurt. Een boedistisch kooster bezocht en de warm waterbronnen bij Banjar. Ook nog de Singsing-watervallen. Daar hadden Martha en ik nog mooie herinneringen aan (in 1983), maar helaas was de waterval inmiddels bijna droog gevallen, dus dat viel een beetje tegen. Daarna naar Singaradja gereden en daar een stadswandeling gemaakt. We kwamen daar midden in het carnaval terecht ter gelegenheid van de onafhankelijkheidsdag.
Het kostte enige moeite om de stad weer uit te komen. Daarna heb ik Martha in het zwembad van het hotel geleerd te snorkelen, want morgen gaan we dat hier voor de kust doen. Vorige week was het niet doorgegaan i.v.m. hoge golfslag, maar morgen gaat het echt gebeuren. Ik ben inmiddels hersteld van een lichte oorontsteking die ik van de duikcursus had overgehouden, dus we gaan er weer voor. Dat was trouwens wel leuk bij die Indonesische dokter die ik in Jimbaran bezocht. Hij had gestudeerd in Leuven (Belgie) en vond het bijzonder plezierig om weer eens in het Nederlands te converseren. Ik moest trouwens evengoed wel een flinke rekening betalen. Deze week moeten we trouwens onze visum verlengen. We zitten nu al bijna 2 maanden in Indonesie en vanaf nu moeten we elke maand de visum verlengen. Hopenlijk lukt dit op tijd, want er zijn deze week heel veel vrije dagen, dus er wordt door de ambtenarij bijna niet gewerkt. Tot slot zijn we al weer bezig om plannen te maken voor een reis na afronding van de renovatie. Waarschijnlijk wordt dit 2 weken Sulawesi, maar voor die tijd eerst nog een weekje stofhappen.
Tot een volgende keer.
Martha en Andre



  • 20 Augustus 2008 - 08:59

    Niluka:

    Hoi pap en mam

    ik heb jullie kaartje ontvangen ik ben er heel erg blij mee vooral omdat mijn grote vriend Hanuman er staat de apenkoning. Hier gaat alles goed
    Liefs Niluka

  • 25 Augustus 2008 - 14:49

    Loes:

    Wat jullie gemaild hebben, zal ik proberen mee te nemen. Moeten maar even kijken hoe en wat. Mam heeft sowieso 1 grote en 1 trolley meegenomen en zijn al vol. Die van Ton ook, alleen moet ik mijn spullen nog klaarleggen.
    Oke.....

  • 25 Augustus 2008 - 20:53

    Catharina:

    Lieve Andre en Marthe, gelukkig doet de gewone post het ook nog en ontvingen we mooie kaarten van jullie met schitterende plaatjes van Bali en een grappige tekst 3x hetzelfde op de achterkant, groeten uit het zonnige bali waar jullie genieten van jullie, let op, welverdiende, sabbatical. Heerlijk stel!! Grappig vind ik als ik jullie avonturen zo lees in het reisverslag dat het bijna is als thuis, een verbouwinkje hier, een uitstapje, boodschappen doen, een internetcafe,een griepje of een ooronsteking, maar dan alles in een heerlijk klimaat, ver van de ambtenarij en en het zorgwerk hier. Het is jullie gegund hoor en fijn dat jullie er ook zo van genieten. Hier gaat het goed. De zomer moet nog beginnen en de verbouwing is gaande, de kinderen naar school en over twee weken zal ik jullie missen in Assen bij mijn diploma-uitreiking op het Adler-Schoenaker- instituut.
    De tijd vliegt. De kinderen verlangen al naar sinterklaas, dus ook de kerst is dan niet ver meer, maar ik hoop dat het voor jullie lang zal duren en dat jullie nog heel veel mooie momenten zullen beleven, daar, op Bali en straks verder. Van hier, heel veel lieve groeten van ons allemaal. xxxxx
    Catharina, Kees, Jesse, Keetje, Zilver en Cesar.

  • 31 Augustus 2008 - 10:43

    Geertje:

    Hoi Andre en Martha, nu ikzelf terug ben uit Afrika, heb ik jullie site bekeken, de laatste paar berichten. Het ziet er fantastisch uit! In de verbouwing zitten is natuurlijk even minder, maar rondtouren op een motor en vooral het duiken daar lijken me heel gaaf! In wat een andere wereld zit je dan en vergeet je alles wat daar boven allemaal gebeurt en ook wat er niet gebeurt (de ambtenaren die niet al te werklustig zijn!)
    Veel plezier!

    Geertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 December 2008

Bericht vanuit Bali

20 December 2008

Bericht vanuit Sydney

09 December 2008

Bericht vanuit Grampians National Park

28 November 2008

Bericht uit Adelaide (vervolg)

28 November 2008

Bericht uit Adelaide
Andre en Martha

Actief sinds 02 Juni 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 50156

Voorgaande reizen:

20 December 2017 - 09 Januari 2018

Verslag reis Ambon / Banda - dec 2017 / jan 2018

15 Januari 2017 - 09 Februari 2017

Bezoek aan Ambon en Papua - 2017

16 November 2014 - 13 April 2014

Sabbatical 2014/2015

21 Juni 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: