bericht vanuit Ambon - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu bericht vanuit Ambon - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

bericht vanuit Ambon

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

04 November 2008 | Indonesië, Ambon

Hallo allemaal,

Even een berichtje om jullie te laten weten dat we inmiddels weer zijn teruggekeerd op Ambon. Al met al zijn we 1 week in Irian Jaya gebleven: 1 dag Fak Fak, 2 dagen Sorong, 2 dagen Jayapura en tot slot nog weer 2 dagen Sorong. Gisteren hebben we het vliegtuig teruggenomen naar Ambon. Het weekje was te kort om ook de binnenlanden in te gaan, dus dat moeten we dan maar bewaren voor een andere keer. Overigens heb je daarvoor weer een aparte reisbrief nodig en die konden we toch ook niet krijgen omdat onze paspoorten nog steeds op het Immigratiekantoor in Ambon liggen. Toch leuk om al die neven en nichten te hebben ontmoet. Ook de 2 dagen in Jayapura zijn goed verlopen. We hebben overnacht bij een neef van Martha. Vanwege de kleine behuizing werden we ondergebracht bij de buren. De 2e dag een rondtour door de omgeving gemaakt. Het strand van Hamadi bezocht en natuurlijk de berg Gunung Ifar waar generaal Mac Arthur tijdens de 2 WO zijn strijdplan tegen de Japanners uitstippelde. Een prachtig uitzicht op het meer van Sentani. Tot slot nog 2 musea bezocht en een monument ter nagedachtenis aan Theys Eluay, een strijder voor een onafhankelijk Papua, die in 2001 door het Indonesische leger is doogeschoten. De volgende dag al weer terug naar Sorong, waar we onze terugreis naar Ambon hebben geregeld. De zondag hebben we besteed aan een bezoek aan de eilandengroep Raja empat, bekend om zijn mooie stranden en koraalriffen. Een bootreis van 2 uur heen, en 2 uur terug, voor een bezoek aan het mooiste strand van onze reis tot nu toe. Ook nog even gesnorkeld, maar door de sterke stroming was het zicht niet geweldig. Ook dit is echt een gebied om een volgende keer wat langer te blijven. Maar goed, ook al heb je een half jaar, je kunt nu eenmaal niet alles zien. De volgende dag zijn we weer teruggekeerd naar Ambon, waar we weer onderdak hebben gevonden bij familie in Passo. Meteen de zelfde dag in
Ambon onze terugreis naar bali geboekt, nl. op maandag 10 november. Tot die tijd gaan we hier nog een kleine rondreis maken. We vertrekken vanmiddag naar Ceram voor een bezoek aan Masohi (Zuidkust) en Teluk Sawai (Noordkust). Vervolgens keren we donderdag/vrijdag via Saparua weer terug naar Ambon. Zaterdag w.s. een dagje vissen en zondag naar de kerk in de gevangenis van Nania. Een neef zit daar wegens separatistische aktiviteiten een jarenlange gevangenisstraf uit. We hebben hem al 1 keer bezocht en voor we weggaan willen we ook van hem nog even afscheid nemen. Vanaf maandag zitten we dan weer op Bali, maar niet voor lang, want op 19 november vliegen we naar Darwin (Australie), maar voor die tijd sturen we nog wel even een berichtje.
Een groet vanuit Ambon van
Martha en Andre

• 05 November 2008 - 10:24

Hiekje Hofstra:

Hoi Andrë en Martha,

Wat beleven jullie leuke dingen en wat heerlijk dat jullie ons mee laten genieten. Ook de mooie foto's laten ons smullen.
    Geniet nog lekke de komende dagen van Indonesische avonturen.
    Goede reis alvast naar Australië.

hartelijke groeten Hiekje Hofstra

• 05 November 2008 - 12:14

Elly:

Prachtig!
    Wat een avontuur!
    Martha, mis je een beetje de winkels van Amsterdam?
    Ik wens jullie nog veel meer leuke belevenissen!
    Geniet er maar van! Het is hier zooo donker en somber vandaag.

Hartelijke groeten,

Elly

• 09 November 2008 - 20:08

Gittie:

Lieve André en Martha,
    wij bereiden ons voor op St Maarten en Stklaas in herfstig Nederland en dan jullie verhalen! Wat vertel je het leuk André en zoveel geschiedenis erbij! Echt leuk om te lezen. Veel plezier nog op jullie verdere reis en veel liefs van Gittie