4e bericht uit Bali - Reisverslag uit Sukawati, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu 4e bericht uit Bali - Reisverslag uit Sukawati, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

4e bericht uit Bali

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

05 Juli 2008 | Indonesië, Sukawati

Hallo allemaal,

Even weer een berichtje uit Bali. We zijn vandaag voor de verandering in Sukawati, bekend om zijn uitgebreide markt. Martha en Niluka zijn hier samen met Elly kadootjes aan het kopen voor de neefjes en nichtjes op Ambon. Als Silas morgen daar heen vliegt heeft hij wat uit te delen. Ik zelf zit met Udet en Silas in een internetcafe. Het staat pal aan de hoofdweg en je kan elkaar echt niet verstaan door het verkeer, maar dat hoeft ook niet. We zijn eergisteren naar Ubud geweest. Hebben daar een prachtige wandeling door de sawahvelden gemaakt. We hebben hem niet helemaal kunnen voltooien, want een op de kaart aangegeven wandelpad bleek een diepe afdaling te zijn door een ravijn en daar waren we niet op voorbereid. Vervolgens raakte Silas in gevecht met rode mieren, dus toen hebben we de wandeling maar iets ingekort. Het blijft echter een prachtig gebied en Martha en ik komen daar zeker binnenkort weer terug. Verder hebben we eergisteren op loopafstand van ons huis op een mooie lokatie nog weer een dansvoorstelling bijgewoond van de Kecakdans. Blijft harstikke leuk om naar te kijken. Daarna bij avond heerlijk vis gegeten aan het strand van Jimbaran, een absolute toplokatie. Gisteren met oom Leotomu wijn gaan kopen in een heel moderne supermarkt op de weg naar Nusa Dua. Buitenlandse wijn is hier over het algemeen heel duur (gemiddeld 15 euro per fles), maar de Balinese wijn is gelukkig ook heel smaakvol. Wat is er fijner dan 's avonds op je eigen terras bij het geluid van de tokek en tjitjak een glas rode wijn te nuttigen. Ondertussen zijn we ook druk (wat heet druk?) bezig met de voorbereiding van wat achterstallig onderhoud van ons huis op Bali. Met name het dak heeft te leiden gehad van houtworm en zware regenval, dus we hebben volgens goed Nederlands gebruik al 2 aannemers benaderd. Hopenlijk kan de renovatie al in augustus tot uitvoering worden gebracht. Martha heeft hier op Bali al wat mensen uit Nederland ontmoet, maar de meeste zijn op doorreis naar Ambon of Kupang. Wij blijven hier voorlopig nog even. Wel zijn we van plan als Silas terug is uit Ambon, met z'n vieren een paar dagen naar Lombok te gaan. Met Udet heb ik wat plannen gamaakt om op West-Java een aantal kleine dorpjes te gaan bezoeken. Zo ontstaan de plannen van zelf, en dat is juist van zo'n "open" vakantie.
Tot een volgende keer.
groetjes, Andre

P.S> Ik heb al een aantal keren vergeefs geprobeerd foto's op de weblog te plaatsen. Dat is nog niet gelukt. Hopenlijk een volgende keer.

• 06 Juli 2008 - 09:03

Ietje:

Hallo vakantiegangers de foto's zijn mooi. Niluka je staat er mooi op in de balinese kleding. En Silas is goed aangekomen op Ambon he harstikke goed gedaan. Hier in nederland is ook redelijk warm. Al met al jullie genieten van het mooie zonnige Bali, en wij wat zonnig nederland hihihi

• 06 Juli 2008 - 10:31

Geesje:

Ik heb al jullie berichten op deze site gelezen. Zo blijven we mooi op de hoogte hoe het met jullie daar gaat. Roxanne vond dat Niluka er heel mooi uitzag in haar Balinese outfit. En we moesten wel lachen dat een aap Niluka's bril had afgepakt. Wij moeten nog twee weken werken en dan hebben wij ook vakantie.
    We blijven jullie volgen en genieten zo ook een beetje mee met jullie belevenissen.
    Groetjes van Geesje en Roxanne.

• 07 Juli 2008 - 12:25

Marriet:

handig zon website
    het gaat jullie goed!!!!

groetjes! mar en feliz

• 07 Juli 2008 - 18:59

Ans S.:

Hoi Martha en Andre,

Via Fiona gehoord over jullie avontuur. Heerlijk zeg.... Ik ga jullie reis volgen via deze site en zag ook jullie telefoonnummers al staan. Altijd handig, want over 2 weken vertrek ikzelf ook richting Bali en zal 3 weken in Sanur verblijven, dus wie weet...
    Misschien weten jullie niet eens meer wie ik ben... haha.

Groetjes,
    Ans