Bericht vanuit Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu Bericht vanuit Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit Bali

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

10 Oktober 2008 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal,
Vlak voordat wij afreizen naar Ambon even nog een berichtje. Hier gaat alles nog naar wens. We hebben ons programma in de afgelopen 10 dagen een beetje afgestemd op het reisgezelschap waar we nu deel van uit maken, nl. Mama Bets, Mama Leen, Loes, Ton en Nora. Inmiddels zijn Irma en haar moeder weer teruggekeerd naar Jakarta. Mama Bets en Mama Leen doen ondanks hun leeftijd (allebei in de 80) goed mee. Ze gaan overal mee naar toe, maar op de een of andere manier eindigt een trip met hun altijd weer in een of toko of pasar. Maar even de aktiviteiten van de afgelopen op een rijtje: vorige week dinsdag is mijn verjaardag gevierd, o.a. met een etentje bij avond op het strand van Jimbaran. Weer heel gezellig en sfeervol, met natuurlijk een happy-birthday uitgevoerd door de plaatselijke fanfare. De volgende dag zijn we afgereisd naar Lovina beach, waar we 3 dagen zijn gebleven (van woensdag t/m vrijdag. Op de heenweg de westelijke route genomen via Bedugul en het meer van Tamblingan.In Lovina beach zelf verbleven we in hotel Rini, een heel plezierig hotel. Het was aardig vol met Indonesische gasten in verband met het einde van de Ramadan. Op de 2e dag natuurlijk 's morgens eerst weer gesnorkeld, de dames gaven de voorkeur aan een massage. Verder met z'n allen een tochtje gemaakt met de auto, o.a. het huis van de sultan bekeken. Vrijdag zijn we al weer huiswaarts gegaan, dit keer via de oostelijke route, Kintamani, langs de gunung Batur. Ook op deze terugweg Ubud bezocht, waar ik me liet afzetten bij het museum en de rest van het gezelschap bij de pasar. Zo liggen nu eenmaal de interesses. Zaterdag een bezoek gebracht aan Tanah Lot en verder hebben we die dag de verjaardag van Nora gevierd. Zondag zijn Irma en haar moeder op het vliegtuig naar jakarta gestapt en bijna gelijkertijd kwamen Loes en Ton met het vliegtuig aan na hun bezoek aan Java. Maandag een rustdag. Dinsdag met z'n allen een uitstapje naar een dansvoorstelling in Batulbulan. Vervolgens een bezoek gebracht aan de zilversmeden van Celuk (waar Mama en mama Leen zich dit keer niet lieten verleiden tot impulsaankopen)en daarna doorgereden naar een vogel- en reptielenpark. Hoewel de toegangsprijs wel erg Westers aandeed (17 dollar) was het wel erg de moeite waard. Bij het verlaten van het park was er in de naast gelegen begraafplaats net een crematie aan de gang, dus ook dat nog meegemaakt. Kortom een mooie dag voor iedereen. Woensdag weer een rustdag en donderdag met z'n allen naar het strand van Sanur. Ook daar weer gesnorkeld. Even m'n nieuwe duikbril (op sterkte) uitgeprobeerd. Mooi koraal en veel vis gezien. Toch was het zicht wat beperkter dan ik inmiddels gewend ben. Dat komt omdat het de afgelopen dagen een aantal keren flink heeft geregend waardoor het water wat troebel is geworden. Het weer is inderdaad hier langzamerhand aan het veranderen. We gaan onmiskenbaar de regentijd tegemoet, maar toch houdt de zon de overhand en ook de temperatuur blijft aangenaam.Vandaag is het vrijdag en moeten we ons voorbereiden op onze reis naar Ambon. We vertrekken morgen al vroeg, dus vandaag moeten we de spullen pakken en het huis een beetje op orde brengen. Ik weet niet hoe de internetverbindingen op Ambon zijn en of er uberhaupt een internetcafe is. Dus het kan zijn dat het volgende bericht even op zich laat wachten. Ons plan is om in ieder geval 2 weken op Ambon te blijven, onze visum te verlengen, en dan vervolgens door te vliegen naar Jayapura. Er lijkt echter geen directe vliegverbinding te zijn tussen Ambon en Jayapura, dus dit moeten we op Ambon nog even verder uitzoeken. De overige reisgenoten keren 17 oktober terug naar Bali, om vervolgens 22 oktober terug te vliegen naar Nederland.

O.K., dat was het even. Jullie zijn weer op de hoogte. Een hartelijke groet vanuit zonnig Bali, van
ons allen, en vooral

Fioon.

• 15 Oktober 2008 - 11:44

Eline:

Hallo,

Het weer is hier ook langzaam aan het veranderen! De bomen verkleuren al behoorlijk om het kantoor. Veel plezier op Ambon met z'n allen.

Groetjes van Eline