Bericht uit Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu Bericht uit Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

Bericht uit Bali

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

30 September 2008 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal,
Hier weer even een berichtje van ons vanuit Bali. We zijn inmiddels niet meer met z'n tweeen, maar hebben sinds zaterdag gezelschap gekregen van maar liefst 5 familieleden uit Nederland (mama, mama Leen, Loes, Ton en Nora) en 2 kennissen uit Jakarta, nl.Irma en haar moeder. Kortom, het is hier volle bak. Gisteren zijn Loes en Ton al weer afgereisd naar Java voor een aantal bezoekjes daar. Ze komen vrijdag weer terug op bali. Wij proberen ondertussen ons op bali te vermaken en dat zal wel lukken. Gisteren met z'n allen een dansvoorstelling bezocht en daarna wezen eten bij Mc Donald's. Mama Leen wilde graag patat. De patat smaakte het zelfde als in Nederland, maar in plaats van mayoneize was er sambal, en dat vond mama Leen weer niet zo geslaagd. Vandaag komt er een ibu aan huis die de dames uitgebreid gaat masseren. Morgen gaan we met ons zevenen voor een paar dagen naar Noord-Bali. In de afgelopen week zijn Martha en ik zelf druk bezig geweest met wat gezondheidsproblemen. Ik heb daar de vorige keer al wat over gezegd. Inmiddels is er wel een sterk vermoeden dat deze problemen verband houden met de malariatabletten (Larian). Martha heeft vorige week maandag tot 2 x toe een soort van lichte epileptische aanval gehad. De headscan was verder OK, maar de EEG gaf een heel onrustig beeld. Ze moet nu voorlopig een anti-epileptica (Depakot) gebruiken en sosieso stoppen met de Larian. We hebben nog telefonisch kontakt gehad met de huisarts in Nederland en die gaf aan dat de aanvallen heel goed het gevolg kunnen zijn van de Larian. Kortom, met dank aan de GGD, die ons dit middel adviseerde. Gelukkig gaat het nu met Martha weer prima en we zullen ons de komende week orienteren op een minder heftig anti-malaria-middel.
Inmiddels is bekend dat we op 11 oktober met 7 personen afreizen naar Ambon. De 5 meereizende familieleden keren 17 oktober al weer terug naar Bali, Martha en ik blijven nog wat langer op Ambon en gaan vandaaruit zo mogelijk door naar Irian Jaya.
Verder valt er niet zo veel te melden, behalve dan dat ik vandaag m'n verjaardag vier. Ik was het zelf helemaal vergeten, maar ik werd vannacht om 12.00 uur door Martha gelukgewenst. De anderen lagen al op bed. En nu maar afwachten of er verder nog wat voor mij in het vat zit. Tot zover maar even. Het weer is hier nog steeds goed.Wel nu af en toe een regenbui.
groetjes,

Groeten van ons allemaal

• 30 September 2008 - 07:39

Renate Van Der Veen :

Jarig job,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Leuke dag met z'n allen en we zeggen cheers...
    Veel plezier. Groeten van je collega's van Werkgelegenheid

• 30 September 2008 - 11:15

Ietje:

salamt hari ulang tahun andre

• 30 September 2008 - 15:33

Joke Saptenno:

Hallo André,
    Zie al wel dat ik niet de eerste ben maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je ziet je wordt duidelijk niet vergeten. Fijne dag en geniet ze. Ook Martha van harte gefeliciteerd.
    Groetjes Joke

• 30 September 2008 - 17:27

Hans:

Hoi Andre en Martha,
    Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Andre. Grappig dat je het was vergeten, maar ik kan het mij wel voorstellen wanneer je zo aan de andere kant van de wereld zit. Vervelend voor je Martha dat je wat worstelt met je gezondheid. Hopelijk valt het nu verder mee. Het ga jullie goed.

Hartelijke groet, Hans

• 30 September 2008 - 19:20

Catharina:

Lieve Andre, hierbij mijn en onze felicitaties met je verjaardag en we wensen jou nog een prachtige tijd daar en een mooi levensjaar en inderdaad; hou het gezond!!
    Liefs van Catharina en Kees, Jesse, Keetje, Zilver en Cesar.

• 01 Oktober 2008 - 19:05

Ans Sarianamual:

Hoi hoi,

Leuk jullie avonturen te volgen via Internet.
    Heel veel plezier nog verder en voor Andre:
    G E F E L I C I T E E R D met je verjaardag!!!!

Groetjes,
    Ans

• 06 Oktober 2008 - 11:21

Marcel:

Hallo André,
    Beetje aan de late kant: maar nog van harte met je verjaardag ! Gelukkig dat het weer goed gaat met Martha !

Volg je zo af en toe het voetbal in Nederland een beetje ? De plaatstelijke FC staat vier aan kop, André, ja ja: dat wordt CL voetbal in de groene kathedraal volgend jaar, haha.

Groetjes daar,
    Marcel

• 06 Oktober 2008 - 18:58

K.Leuhery :

Hallo hoe is het daar op bali.vermaken jullie zich daar een beetje?
    Veel plezier daar(oma L niet te veel patat eten dengan sambal:)De Groetjes aan Oma Leen en de rest.
    Gr K.Leuhery

• 06 Oktober 2008 - 19:33

Janine W.:

Hallo André en Martha,
    Geweldig om jullie belevenissen een beetje mee te beleven!Heb vaak aan jullie gedacht en ben via Eline op dit spoor gezet. 't Is al bijna een week geleden maar alsnog Proficiat André! En ja die Larian is echt shit, snap niet dat de GGD dat nog verstrekt. Hoop dat het snel weer beter gaat Matha.