Duikverslag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu Duikverslag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Andre en Martha - WaarBenJij.nu

Duikverslag

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre en Martha

09 Augustus 2008 | Indonesië, Bali

hallo allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit het nog steeds zonovergoten Bali. We hebben weer een mooie week achter de rug, dat vooral in het teken stond van een 3-daagse duikcursus, waar ik samen met Merlijn (vriend van collega Janine) aan heb deelgenomen. We begonnen maandag met een ochtendje theorie en daarna het zwembad in. De groep bestond uit ons tweeen en nog een Nieuw-Zeelander, waarvan ik de naam nooit goed heb kunnen verstaan, omdat zijn Engels sosieso voor ons nauwelijks te volgen was. Maar verder wel heel gezellig. De volgende dag begon het echte werk met 2 open-water duiken in de zee van Nusa Dua. We doken tot 10 meter diep, nog wel een beetje eng. Janine dook zelf ook mee, maar was in de boot helaas al een beetje zeeziek geworden, dus die moest haar duik vroegtijdig afbreken. 'S-middags konden we meteen al het theoretisch examen afleggen, een beetje op z'n Indonesisch, we sleepten elkaar erdoor heen. De volgende dag was echter de grote klapper. Al vroeg in de morgen op pad naar het Noord-oosten van Bali, waar bij het plaatsje Tulamben vlak voor de kust een scheepswrak ligt, het Amerikaanse schip Liberty in de 2e WO door Japan getorpedeerd. Het is inmiddels begroeid met koraal, heel veel vis en daarom een eldorado voor duikers. Het was inderdaad in een woord fantastisch. We doken 2 x tot 18 meter diep en je kom ogen te kort om alles te bekijken. De meest prachtige vissen die binnen handbereik langs zwemmen, in een schitterend onderwaterlandschap. Kortom, het was de cursus en de lange reis er naar toe meer dan waard. Jammer dat Martha deze ervaring heeft gemist, zij was wel mee maar bleef veilig aan de kant. Ze wil nu echter wel een keer mee snorkelen. De volgende dag hebben Janine en Merlijn nog even ons huis gezien en zijn we 's avonds gaan eten aan het strand van Jimbaran. ook voor hun een mooie ervaring. De volgende dag zijn we weer met z'n vieren op stap gegaan, nu o.a. naar de grootste waterval van Bali bij Gitgit. Een lange autorit, maar zeker de moeite waard. Daarna nog doorgereden naar Lovinabeach (aan de Noordkust), omdat we daar nog even wilden snorkelen. Ook Martha wilde nu mee. Dus wij met z'n vieren in een boot de zee op, het was al een uur of vijf 's middags. Bleken de golven wel erg hoog. Tot opluchting van Martha werd toch maar besloten niet het water in te gaan. Dus deze aktiviteit schuiven we door naar een andere keer. Helaas zijn Janine en Merlijn er dan niet meer bij, want zij keren volgende week terug naar Nederland. Intussen moeten we ons langzamerhand weer wat gaan bezig houden met het huis. Afgelopen zondag hebben we met hulp van Udet de tuin al een beetje opgekalefaterd. Als het goed is beginnen schilders morgen met het afkrabben van oude afgebladderde verflagen. En vanaf a.s. woensdag begint de aannemer met een kleine renovatie. Kortom, we zullen de komende tijd wat dichter bij huis blijven. Maar we hebben gelukkig onze scooter voor kleine tochtjes in de buurt. Eergisteren heb ik me voor het eerst in het drukke verkeer van Kuta gewaagd, en ook dat ging weer goed. Het is heel leerzaam zo'n vakantie!
O.K., dat was het voor deze week. Groetjes van Martha en Andre

  • 12 Augustus 2008 - 14:23

    Klara, Suze En Mario:

    Hallo Andre,

    We zitten hier met z'n allen rond de computer de mooie foto's te bekijken. Het is wel fantastisch daar zeg. Veel plezier nog.
    Groetjes
    Klara, Suze en Marion

  • 14 Augustus 2008 - 11:39

    Loes:

    Nou, das een hele ervaring denk ik met dat duiken. Vooral met het heldere water, waarbij je echt de diverse vissoorten goed kan zien. Het lijkt me heel mooi. Maar helaas ben ik ook (als Ata) een schijterd als het om duiken gaat. Dus dan maar liever snorkelen, maar dan moeten de golven niet hoog zijn.
    Geef je groot gelijk hoor Ata. Hebben jullie ook zo'n camping douche zak. Dit is welhandig met jullie planning door Australie. Ik heb 1 goedkoop kunnen krijgen via Kruidvat. Vlgs mij had ik jullie ook ooit een keer 1 gegeven, is wel jaren geleden. Maar als jullie dit willen gebruiken, zeg het maar. Dan neem ik het mee. Ook de groeten van Mam en Ton :-)

  • 14 Augustus 2008 - 14:35

    Ina Sch:

    Hoi Andre en Martha,
    het ziet er allemaal fantastisch uit. Blij dat jullie zo genieten.Ik ben natuurlijk niet jaloers ofzo. Veel succes met het klussen aan jullie huis. Groetjes van Ina.

  • 15 Augustus 2008 - 07:03

    Eline:

    Toevallig kwamen Marcel en ik Janine en Merlijn gisteren tegen bij de Super de Boer. En zij waren nog steeds enthousiast over het duiken. Hoe doe je dat eigenlijk met je bril André? Die kan je natuurlijk niet ophouden tijdens het duiken. Succes met het opkappen van jullie huis!

  • 17 Augustus 2008 - 09:18

    Aly Tap:

    Hallo Andre en Martha,
    Andre wat een prachtig verslag heb je tot nu toe geschreven over jullie belevenissen. Wat zien jullie veel! Fijn dat ik mee mag genieten via internet.
    Wens jullie alle goeds en ben benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Groetjes!

  • 18 Augustus 2008 - 09:58

    Anita:

    Hey Martha en Andre
    Alhoewel ik niet elke keer een reactie geef lees ik altijd wel met heel veel plezier jullie berichten. Echt super wat jullie allemaal beleven. Dat verhaal van die Scooter, prachtig. Maar ik begrijp wel dat een goed gevulde portemonnai belangrijker is om een scootercertificaat te halen dan een goed stel hersens hahahaha.
    Veel plezier nog!
    Liefs Anita

  • 18 Augustus 2008 - 12:40

    Marcel:

    Hallo André en Martha,
    Wat weer een cool verhaal zeg, duikend naar een scheepswrak, spannend man. Afgelopen vrijdag liepen Eline en ik Janine & Marlijn tegen t lijf in de supermarkt. Helemaal enthousiast over jullie duikbelevenissen. Ik moet zeggen dat ik steeds nieuwschieriger word als ik dat allemaal zo aan hoor. Eline en ik gaan over een paar weken een proefduik maken...al is de smelt natuurlijk wel wat anders dan duiken in Bali ;-) Maar goed, je moet ergens beginnen ! De weken gaan hier lekker door, ongemerkt gaat het voor jullie vast ook wel snel of niet ? t aftellen is voor ons n klein beetje begonnen: in november lekker naar Cuba & Mexico
    (hopelijk met duikbrefet !)

    Voetbal begint over een kleine 2 weken weer trouwens: doe je ook weer mee aan Coach van t jaar ? Een echter coach kan ook op afstand prijzen binnen slepen (kijk maar naar Guus ;-)

    Groetjes,
    Marcel

  • 21 Augustus 2008 - 17:27

    Betty En Niluka:

    ik heb met Betty jullie website bekeken. we vonden het erg leuk.
    Groetje uit mooi schoonoord

  • 23 September 2008 - 09:55

    Janine:

    Ik had deze foto's nog niet gezien! Wat tof! Ik krijg wel een beetje heimwee zo....

  • 23 December 2008 - 20:05

    Merlijn:

    Andre het was inderdaad fantastisch! en je gaat me nu niet vertellen dat jij stiekum nog je advanced heb gehaald he....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 December 2008

Bericht vanuit Bali

20 December 2008

Bericht vanuit Sydney

09 December 2008

Bericht vanuit Grampians National Park

28 November 2008

Bericht uit Adelaide (vervolg)

28 November 2008

Bericht uit Adelaide
Andre en Martha

Actief sinds 02 Juni 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 50112

Voorgaande reizen:

20 December 2017 - 09 Januari 2018

Verslag reis Ambon / Banda - dec 2017 / jan 2018

15 Januari 2017 - 09 Februari 2017

Bezoek aan Ambon en Papua - 2017

16 November 2014 - 13 April 2014

Sabbatical 2014/2015

21 Juni 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: